דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בתום פגרת הקיץ: הופעלו שירותי המסגרות הטיפוליות במרכז וראייטי ירושלים 

מאת    [ 05/10/2009 ]

מילים במאמר: 752   [ נצפה 2506 פעמים ]

שירותי המסגרות הטיפוליות/ תמיכתיות בילדים בעלי צרכים מיוחדים ובילדים רגילים, שבמרכז וראייטי ירושלים,  החלו בפעילות סדירה לאחר תום פגרת הקיץ בחודש אוגוסט.




    • מערך גני הילדים ובו 14 גנים: 6 גנים רגילים ו-8 גנים לילדים עם צרכים מיוחדים, חידש את פעילותו בראשית חודש ספטמבר, לאחר שפגרת הקיץ נוצלה לביצוע עבודות שיפוץ, תיקון ואחזקה. במסגרות השונות של גני הילדים בוראייטי ירושלים כ - 170 ילדים . הם משובצים, כל אחד על פי גילו וצרכיו המיוחדים, במסגרת הגן הייעודי המתאים, ובין השאר: גן לילדים עם עיכוב התפתחותי, גן לילדים עם לקויי שפה, גן לילדים עם לקויות ראייה, גן לילדים עם פיגור קל ושלשה גנים לילדים בעלי לקויות מורכבות [פיגור וראייה].


  • מרכזים להתפתחות הילד  "צמיחה" - שירותי המרכז הורחבו  [טיפולים פרא רפואיים - ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורתית, פיזיותרפיה וכן טיפולי אבחונים פסיכולוגיים התפתחותיים]. לכאן מגיעים כ- 250 ילדים לבדיקות רפואיות/נוירולוגיות/ התפתחותיות וקשיי תקשורת. השירותים  בנושא זה ניתנים לקופות החולים השונות.


שירותי המרכז כוללים גם עריכת אבחונים דידקטיים ופסיכו-דידקטיים. צוות של פסיכולוגים ומאבחנות דידקטיות מקבלים במהלך השנה כ-200 ילדים המגיעים מבתי ספר שונים בעיר. "צמיחה" הוא המרכז היחיד בירושלים בו נערכים אבחוני פיגור לילדים עבור משרד הרווחה.


מספר הילדים שהשתתפו בשיעורי הוראה מתקנת במסגרת מרכז הלמידה ב"צמיחה" גדל משמעותית. בחדשים האחרונים הוא מגיע לכ- 40 ילדים מידי חודש. הילדים המגיעים למרכז הלמידה מקבלים שיעורי הוראה מתקנת פעמיים בשבוע באופן פרטני, על-ידי מורות המתמחות בתחום החינוך המיוחד. המורות עובדות עם הילדים על הקנייה של הרגלי למידה ואסטרטגיות למידה מתוך התייחסות למוקדי הקושי והחוזק שלהם.


במסגרת מרכז הלמידה התקיימה השנה גם קבוצת מוכנות לכתה א' אותה הנחו מורה להוראה מתקנת ומרפאה בעיסוק שעבדו עם הילדים על הקניית הרגלים ומיומנויות הנדרשים להם לקראת הכניסה לכתה א'.




    • פרויקט תקשורת - תכנית טיפולית רב- מקצועית לילדים עם בעיות תקשורת. גם השנה תימשך התכנית של "צוות תקשורת" לילדים שאובחנו כבעלי הפרעה תקשורתית [PDD]. התכנית כוללת יום טיפולים מרוכז שבמסגרתו מקבל הילד מגוון של טיפולים פרא רפואיים, רפואיים ופסיכולוגיים בהשתתפות ההורים, על מנת לסייע בשיפור תפקודו ולאפשר להורים להמשיך את הטיפול עימו גם בבית. בנוסף, הצוות המטפל מגיע גם לגן בו משולבים הילדים במהלך ימי השבוע האחרים ונותן שם ייעוץ בנושא השילוב ויישום התכנית הטיפולית בגן. ההורים מקבלים גם ייעוץ והדרכה הכוללת שימוש בסרטי וידאו מהטיפולים ומשתתפים בקבוצת תמיכה ולמידה. לבקשת הורים "ותיקי התכנית" נפתחה קבוצת המשך בשעות אחה"צ ובה מקבלים הילדים טיפולים קבוצתיים בדגש על מיומנויות חברתיות. גם בתכנית זו פועל הצוות בשיתוף עם צוות הגן המשלב.

?·        מרכז המשחקים הטכנולוגיים לילדים עם הצרכים המיוחדים [ממל"ה] שבמרכז וראייטי ירושלים, ממשיך לפעול במרץ גם השנה ולתת שירות לעשרות המשפחות והמסגרות, הפוקדות אותו מידי יום. השנה, משפחות אשר יגיעו לפעילות קבועה  אחת לשבוע, יוכלו לזכות בחונך אשר ילווה אותם לאורך התקופה בה הם באים.  כמו כן, השנה ניתן יהיה לערוך בממל"ה ימי הולדת לילדים עם הצרכים המיוחדים ולעשות פעילויות גיבוש כיתתיות. ממל"ה, היא מרכז מתקני משחק טכנולוגיים שפותחו על ידי עמותת מילב"ת לשימושם של ילדים, מגיל שלש ומעלה, עם קשיים התפתחותיים, מוטוריים וקוגנטיבים שונים. המיוחד במתקנים הללו שהם מתאימים גם לילדים עם צרכים מיוחדים וגם לילדים רגילים ולכן הוחלט במרכז וראייטי לפתוח את המשחקייה לכל ילדי המשפחה. הפעילות במשחקייה היא חופשית וללא כל תשלום אך רצוי לתאם מראש עם צוות המרכז.


שעות הפעילות במשחקייה הן בימים א'-ה' מהבוקר עד 19:00  בערב, ובתיאום מראש. טל'  5391906 - 02  או בדוא"ל  var6@variety.org.il



  • חדר הסנוזלן - חדר טיפול חדשני המבוסס על מתן גירויים רב חושיים בצורה מבוקרת, על פי צרכי המטופל בשילוב עם גישה טיפולית. שיטת הטיפול החדשנית בחדר הסנוזלן מותאמת לילדים בעלי ליקויים בויסות חושי, ליקויי תקשורת (אוטיזם), ילדים בעלי פיגור שכלי, היפראקטיביות או לחילופין פאסיביות יתר, קשיי קשב וריכוז ועוד. המטפל מתאים את קצב הטיפול ואופיו לצרכי הילד המטופל. מטרת הטיפול היא למצוא עבור המטופל את המידה הנכונה של איזון בין רגיעה ופעילות במסגרת סביבה מוגנת ובטוחה. גישה זו מעודדת את הילד לקחת חלק פעיל  במהלך הטיפול, ליזום פעילויות ולהביע את עצמו בחופשיות ובנינוחות.




    • מועדוניות - חוגי העשרה - המועדונית נותנות מענה לפעילות פנאי והעשרה. הן פועלות בשעות אחר הצהריים והערב ומיועדות לילדים עם צרכים מיוחדים, מגילאי גן ועד חטיבת הביניים, המגיעים למרכז וראייטי ירושלים בקבוצות אורגאניות ממסגרות חינוכיות וטיפוליות יומיות. הילדים מגיעים למרכז פעם או פעמיים בשבוע, בהסעה מאורגנת מטעמו ובלוויית איש צוות מהמסגרת היומית. במהלך הפעילות הם מקבלים ארוחה חמה ונהנים ממגוון רחב של חוגים: זהירות בדרכים, מוסיקה, מחשבים, מטבח לימודי, עבודה בעץ (נגרות), תנועה, קרמיקה, דרמה, אומנות, אומנויות לחימה, עיצוב, חד אופן וציור.

שירותי המועדוניות יופעלו בהדרגה לאחר סיכום נתוני ההיערכות התקציבית הנערכים עתה במרכז וראייטי ירושלים. זאת במגמה להתאים את פריסת השירותים לזמינות המימון הדרוש להפעלתם ברמה הנדרשת.

מרכז וראייטי ירושלים הוקם בשנת 1994 כדי לשמש בית חם לילדים בעלי צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. מרכז וראייטי ירושלים הוקם כדי לקדם את זכותו של כל ילד למירב ההזדמנויות למיצוי כישרונותיו ויכולותיו ולקידום השתלבותו בחברה.מרכז וראייטי ירושלים משתייך לארגון וראייטי העולמי, ופועל בשיתוף עם וראייטי ישראל. מרכז וראייטי ירושלים מאגד תחת קורת גג אחת מכלול מסגרות טיפוליות ותמיכתיות, בהן משתתפים מאות ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
אתר אינטרנט
http://www.variety-jerusalem.org.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב